ÖZET:
Günümüzde hem üretim sektöründe hem de hizmet sektöründe birçok organizasyon
kalitenin önemini kavramıştır. Bu nedenle süreçlerini iyileştirmek için farklı stratejileri ve
yenilikleri uygulamaya çalışmaktadırlar. Yalın Altı Sigma müşteriyi odak noktasına koyarak,
maliyetleri ve israfı azaltmayı, verimliliği arttırmayı ve kaliteli mal üretip bunu sürdürmeyi
amaçlayan bir yönetim felsefesidir. Bunun için kullanılan teknikler, süreç iyileştirmesi
sağlamanın yanında, müşterinin ödemek istemediği katma değersiz zamanların yok edilmesini
de amaçlamaktadır. Bu çalışmada ilk olarak Yalın Altı Sigma yöntemi genel hatlarıyla
anlatılmış, ardından çalışmanın son bölümünde jant üretim firmasında yapılan bir Yalın Altı
Sigma uygulamasına yer verilmiştir. Uygulama üretimde en çok kaybın meydana geldiği kasnak
bölümünde yapılmıştır. Uygulamada kasnak bölümünde meydana gelen aksaklıklarla ilgili,
müşterinin sesi analizi de dikkate alınarak, çözüm yolları araştırılmıştır. Uygulamanın sonunda,
kasnak üretim sürecinde meydana gelen hurda sayılarında azalma sağlanırken, aynı zamanda
yalın uygulamalar ile israfında önüne geçilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Yalın Altı Sigma, Altı Sigma, Yalın Üretim
Mendeley için Link: https://www.mendeley.com/research/yal%C4%B1n-alt%C4%B1-sigma-ve-bir-uygulama/
Makalenin Tamamı için Link: http://www.iibfdergi.aku.edu.tr/pdf/14_2/2.pdf
Özveri, O. ve Çakır, E. (2012). Yalın Altı Sigma ve Bir Uygulama. Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, 14(2), 17–36.